Thursday 12 March 2015

NIAT


Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah kerana masih lagi kita hidup di hari barakah ini yang mana merupakan penghulu segala hari.. hari ini akan saya kongsikan kepada saudara-saudari sekalian tengtang perkara yang sangat penting dalam melakukan sesuatu perkara..iaitu NIAT.
dalam hadis 40,perihal niat diletakkan sebagai hadis pertama. Ini menunjukkan niat sangat penting dalam menentukan segala galanya.. jika saudara ingin melakukan sesuatu,pasti akan didahului dengan niat. niat ini tidak lah perlukan sebutan.. cukuplah sekadar lintasan..sudah menjadi niat..
dan sebaik baik niat itu,kita melakukan sesuatu kerja adalah kerana ALLAH. itulah yang akan membawa kepada keberkatan hidup untuk kita. adapun niat itu jika baik..maka baiklah amalan kita..jika buruk niat itu..maka buruklah amalan kita..
Niat ini datang dari hati kita..bukan dari lisan mulut..jadi..sebagai hamba yang inginkan REDHA dan RAHMAT ALLAH..maka sentiasalah kita melakukan perkara kerana Allah..barulah amalan kita mudah diterima dan diberkati oleh AR RAHMAN..syukran...

1 comment: